Sledovat

Správa železnic odpověděla na dotaz, proč ve vlacích nemohou být aspoň provizorní řešení, která by předcházela srážkám vlaků. Například nějaká GPS aplikace v mobilech strojvůdců. Něco zcela nezávislého na vlacích, protože to jediné je reálně nasaditelné, jiná řešení zablokuje byrokracie už v zárodku.

> Systém, který popisujete není na první pohled zabezpečovacím zařízením dle platných norem. Za určitých okolností může fungovat jako pomocný prostředek pro strojvedoucí.

=> proč už nefuguje?

> Druhým zásadním problémem, který brání nasazení systému je fakt, že se nejedná o interoperabilní systém a jeho nasazení v provozu nelze provozovatelům vozidel nařídit. Takto koncipovaný systém by bylo teoreticky možné za určitých podmínek použít na vedlejších tratích s velmi jednoduchými provozními podmínkami. Použití na ostatních tratích přináší řadu technických komplikací, jejichž popis a vysvětlení je nad rámec této odpovědi.

=> právě na těch vedlejších tratích by to fungovalo docela dobře; viz srážka loni u Perninku, letos u Milavče

> Vzhledem k členství České republiky v Evropské unii je možné aktuálně budovat pouze systémy třídy A, tedy ETCS.

=> jasně, za naši neschopnost může EU, my nic, my muzikanti

Jinak řečeno: bude se čekat dalších 20 let, přičemž každým rokem umřou cca dva až tři lidé a deset dalších bude trvale zraněno (bez rukou, nohou, očí). Ovšem když jde o covid, to se musí preventivně zachraňovat úplně všichni, že?

· · Web · 0 · 0 · 0
Chcete-li se zúčastnit této konverzace, přihlaste se
Mastodon.1984.cz

Mastodon server 1984.cz